Ligjshmëria e refuzimit për konvertimin e lejes së qëndrimit nga punë sezonale në punë të zakonshme në sektorin bujqësor: kriteri i 39 ditëve pune në tremujor
Përmbledhje:
Gjykata Administrative Rajonale e Pulias – Seksioni i Tretë, me vendimin nr. 792/2025 (Nr. Regj. Gjen. 704/2025), të datës 4 qershor 2025, ka rrëzuar padinë e një shtetasi të huaj kundër refuzimit të Prefekturës së Barit për të konvertuar lejen e qëndrimit nga punë sezonale në leje për punë të zakonshme. Ky vendim ofron reflektime të rëndësishme mbi marrëdhënien ndërmjet legjislacionit parësor dhe akteve administrative të përgjithshme (qarkoreve), me një fokus të veçantë mbi interpretimin e nenit 24, paragrafi 10 i Dekretit Legjislativ nr. 286/1998.
1. Hyrje
Vendimi bën pjesë në një seri mosmarrëveshjesh administrative që lidhen me menaxhimin e të ashtuquajturit “dekret i kuotave” dhe, në veçanti, me kushtet për konvertimin e lejeve sezonale. Paditësi pretendonte se administrata kishte refuzuar kërkesën duke u bazuar në kritere të paligjshme, përfshirë pragun minimal prej 39 ditësh pune në sektorin bujqësor brenda një tremujori, të përcaktuara me qarkore.
2. Faktet
Paditësi paraqiti kërkesën më 4 dhjetor 2023 për të konvertuar lejen e qëndrimit për punë sezonale në një leje për punë të zakonshme, sipas nenit 24, paragrafi 10 të TUI-t. Refuzimi i administratës u bazua në mosplotësimin e pragut minimal të 13 ditëve pune mujore në sektorin bujqësor dhe në pamjaftueshmërinë e kapacitetit ekonomik të punëdhënësit.
3. Arsyetimi i gjykatës
Gjykata konfirmoi ligjshmërinë e refuzimit, duke vlerësuar si të drejtë interpretimin administrativ të nenit 24 përmes qarkores së përbashkët nr. 5969/2023 dhe qarkores nr. 37/2016. Në mungesë të një kriteri sasior të qartë në ligj, administrata ka të drejtë të përcaktojë kritere operative, për sa kohë që ato janë të arsyeshme dhe jo diskriminuese. Pragu prej 13 ditësh në muaj konsiderohet si standard i përshtatshëm, duke marrë parasysh natyrën e ndërprerë të punës sezonale.
4. Parimi i konfirmuar
Vendimi thekson se:
-
Kriteri i 39 ditëve në tremujor është i ligjshëm për të vlerësuar “ushtrimin e rregullt të një veprimtarie pune”;
-
Eksperiencat e tjera pune jashtë sektorit bujqësor nuk merren parasysh;
-
Kapaciteti ekonomik i pamjaftueshëm i punëdhënësit, nëse provohet, mund të përbëjë shkak të vlefshëm për refuzim;
-
Nuk ka shkelje procedurale nëse vendimi publikohet në platformën zyrtare (ALI), edhe pa dërgim me PEC.
5. Vlerësim kritik
Vendimi është në përputhje me një qasje tashmë të konsoliduar të jurisprudencës (shih: Cons. Stato, Sez. III, vendimi nr. 5721/2020; TAR Lombardia, vendimi nr. 1934/2023), që njeh një diskrecion të gjerë për administratën. Megjithatë, mbështetja në qarkore për përcaktimin e kushteve substanciale për të drejta themelore ngre shqetësime lidhur me sigurinë juridike dhe transparencën.
6. Përfundime
Vendimi nr. 792/2025 nënvizon rolin gjithnjë e më të rëndësishëm të praktikës administrative në përcaktimin e standardeve ligjore në fushën e emigracionit. Ai rikujton rëndësinë që punëtorët e huaj të dokumentojnë në mënyrë të saktë dhe të plotë ditët e punës së zhvilluar në mënyrë efektive dhe në sektorin përkatës.
Të dhënat e vendimit:
-
Gjykata Administrative Rajonale e Pulias – Seksioni i Tretë
-
Vendimi nr. 792/2025
-
Nr. Regjistrit të Përgjithshëm: 704/2025
-
Data e vendimit: 4 qershor 2025
-
Data e publikimit: 10 qershor 2025
Avv. Fabio Loscerbo
Avokat ekspert në të drejtën e emigracionit
www.avvocatofabioloscerbo.it
Nessun commento:
Posta un commento