Dekreti i flukseve 2026–2028: thjeshtime në prag
Lamtumirë (pothuajse) “testit të tregut të punës”, afate më të shpejta për autorizimin (nulla osta), dhe kod fiskal bashkë me vizën. Kuota trevjeçare: 497.550 hyrje
1) Konteksti dhe rruga e miratimit
Nga teksti i ItaliaOggi datë 6 gusht 2025 del mendimi i Konferencës së Bashkuar (Rajonet dhe Provincat Autonome) mbi projekt-DPCM për programimin e flukseve 2026–2028. Mendimi është pozitiv, me votë kundër nga Toscana dhe Emilia-Romagna. Më pas parashikohet dërgimi në komisionet parlamentare (mendim brenda 30 ditëve) dhe miratimi përfundimtar nga Kryeministria. Po ashtu, parashikohet paraplotësimi i kërkesave për nulla osta që nga tetori 2025, për të nisur menjëherë ciklin e ri.
2) Risia kryesore: thjeshtimi (deri në heqje) i verifikimit paraprak të mungesës së disponueshmërisë
Sot punëdhënësi, para kërkesës për nulla osta, duhet t’i kërkojë Qendrës së Punës verifikimin e mungesës së punëtorëve të disponueshëm në Itali. Verifikimi konsiderohet i përfunduar me rezultat negativ nëse brenda 8 ditëve nuk vjen përgjigje nga QP; më pas nulla osta jepet brenda 20 ditëve nga depozitimi (kur kontrollet rezultojnë në rregull).
Rajonet kërkojnë rishikimin ose heqjen e këtij hapi, i cili në praktikë është bërë formalitete e kushtueshme për ndërmarrjet dhe QP-të dhe shpesh nuk pasqyron realisht nevojat (profile të posaçme, zona me mungesë oferte, sisteme rajonale tashmë aktive për përputhje ofertë-kërkesë). Synohet një model më i lidhur me tregun dhe më pak burokratik.
3) Thjeshtime të tjera të propozuara
-
Afatet e nulla osta-s: konsiderohen tepër të gjata; kërkohet shkurtimi i tyre, “në modelin” e korridoreve të shpejta të provuara për disa vende (Pakistani, Bangladeshi, Sri-Lanka, Maroku).
-
Kodi fiskal me vizën: dhënia e kodit fiskal në Ambasadë/Konsullatë bashkë me vizën, për të mundësuar menjëherë kontratën, punësimin dhe detyrimet tatimore/shoqërore.
-
Kontrata/Letra e punësimit: thjeshtimi i procedurës së nënshkrimit (që shpesh kërkon firmë dixhitale), për të përshpejtuar fillimin e marrëdhënies së punës.
-
Llogaria bankare: lehtësim për hapjen e llogarisë për të sapoardhurit, për të siguruar gjurmueshmërinë e pagave dhe për të shmangur “muajt bosh” kur shumë kompani hasin vështirësi në pagesa për mungesë IBAN-i.
4) Kuotat 2026–2028 (sipas llojit)
Lloji | 2026 | 2027 | 2028 |
---|---|---|---|
Punë e varur jo sezonale | 62.600 | 62.200 | 62.000 |
Punë e varur sezonale | 88.000 | 89.000 | 90.000 |
Asistencë familjare (amvisa dhe kujdestarë) | 13.600 | 14.000 | 14.200 |
Punë e pavarur | 650 | 650 | 650 |
Totali vjetor | 164.850 | 165.850 | 166.850 |
Totali i trevjeçarit: 497.550 hyrje. Vërehet rritje graduale e kanalit sezonal dhe e asistencës familjare, me stabilitet të jo-sezonalit dhe kuotë simbolike për të pavarurin.
5) Efektet operacionale (për ndërmarrjet dhe këshilltarët)
-
Planifikimi: paraplotësimi që nga tetori 2025 i lejon kompanitë të programojnë punësimet e 2026-s sipas kuotave të reja; ja vlen të përgatiten në kohë profilizimet profesionale, nevojat dhe dokumentet.
-
Kohët e hyrjes: shkurtimi i afateve për nulla osta, nëse miratohet, do të ulë “time-to-hire”.
-
Onboarding-u: me kod fiskal në vizë dhe llogari të thjeshtuar, nisja e kontratës dhe pagave bëhet më e shpejtë, me rreziqe më të ulëta mos-pajtueshmërie (pagesa cash, vonesa INPS/INAIL).
-
Pajtueshmëria: lehtësimi i “testit të tregut të punës” do të reduktojë kontestimet mbi formalitetet, duke e zhvendosur fokusin te gjurmueshmëria dhe rregullsia e marrëdhënies së punës.
6) Pikat kritike dhe qëndrueshmëria juridike
-
Mbrojtja e punëtorit rezident: tkurrja e rolit të Qendrës së Punës kërkon kundërmasa substanciale (monitorime rajonale të nevojave, baza të dhënash “real time”, stimuj për integrimin e të papunëve rezidentë).
-
Koordinimi ndër-institucional: dhënia e kodit fiskal jashtë vendit kërkon integrim të qëndrueshëm mes MAECI, Ministrisë së Brendshme, Agjencisë së të Ardhurave dhe sistemeve informatike (Prefektura/Questura/INPS).
-
Banka-biliteti: hapja e llogarisë për të sapoardhurit extra-BE duhet të harmonizohet me anti-pastrimin e parave dhe njih klientin; bankat do të kenë nevojë për udhëzime të qarta.
-
Kuota dhe sezonaliteti: rritja e kanalit sezonal duhet të shoqërohet me instrumente kundër kaporalatos/ndërmjetësimit të paligjshëm dhe me zgjidhje të përshtatshme strehimi, për të shmangur abuzimet.
7) Çfarë ndryshon “realisht”
Nëse Qeveria e pranon plotësisht mendimin:
-
Procedura e hyrjes bëhet më e thjeshtë dhe e parashikueshme;
-
Barra dokumentare zhvendoset nga “fleta e CPI-së” te kontrolli substancial mbi kontratën, pagën, strehimin dhe sigurinë;
-
Integrimi administrativ (kod fiskal me vizën + llogari + nënshkrim i thjeshtuar) ul kohët e “ngrirjes” pas hyrjes dhe rreziqet e punës joformale “gjatë pritjes”.
8) Përfundime (realizëm dhe perspektivë)
Trevjeçari 2026–2028, me gati gjysmë milioni hyrje të programuara, shënon një kalim nga formalizmi drejt qeverisjes sipas proceseve: më pak burokraci e panevojshme, më shumë kontrolle reale mbi marrëdhënien e punës dhe gjurmueshmërinë e pagave. Bast i dyfishtë: konkurrueshmëri për ndërmarrjet dhe mbrojtje efektive për punëtorët. Vendimtare do të jetë që DPCM-ja t’i përkthejë udhëzimet e Konferencës në rregulla të qarta, afate të sigurta dhe platforma ndërvepruese. Përndryshe, “thjeshtimet” rrezikojnë të mbeten në letër.
Avv. Fabio Loscerbo
Nessun commento:
Posta un commento